Minä olen ollut varma, että kuivakakkujen teko ei ole mun juttu. Mä en saa niitä onnistumaan. Yritystä on, mutta kumoamisvaiheessa jää aina puolet vuoan pohjalle - leivitin vuoan tai olin leivittämättä, jäähdytinpä kakun tahi jätin jäähdyttämättä. Äitini ja edesmennyt isoätini paisteli täydellisiä maustekakkuja, erityisesti Malla-tädin monenmoiset kahvikakut muistan lapsuuteni mummolasta. Mutta mun kakut..ei onnistu, kaukana  strömssööstä. Varsinainen musta lammas!

Männäviikolla päätin, että vika on asenteessa. Kun päättää, että kakku onnistuu jo sen mennessä uuniin, se myös onnistuu.. ja kappas; sen jälkeen olen saanut aikaiseksi 3 täydellistä, ehjää kahvikakkua; 2 Malla-tädin reseptillä tehtyä suklaahuntua ja yhden tiikerikakun. Asenne siis ratkaisee, koskaan ei saa lähteä häviämään ;)

                                  998306_10201738217684735_337265104_n-nor

SuklaahuntuKakku

250g voita

3dl sokeria

5 kananmunaa

4dl vehnäjauhoja

1,5tl leivinjauhetta

1tl vaniljasokeria

2rkl sitruunamehua

1rkl sitruunan raastettua kuorta

Voitele ja leivitä rengasvuoka. Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi, lisää kananmunat yksitellen koko ajan vatkaten. Lisää kuivat aineet sekä sitruunamehu. Paista 175 asteessa vajaa tunti.

Suklaahuntu; 1,5dl hienoa sokeria

                        1,5rkl tummaa kaakaojauhoa

                        1dl vispikermaa

Kuumenna kattilassa  ja sekoita seos tasaiseksi. Töpötä pullasudilla lämpimän kakun päälle, johon se imeytyy suklaahunnuksi

 

Ystävän pojan konfirmaatiojuhlaan matkasi viimesunnuntaina kaksi kinuskikakkua dumle-moussella sekä tiikeri- & suklaahuntukahvikakut; toinen suklaahuntu odottaa pakastimessa vanhempainiltaa :)

                                  565040_10201701209239547_476272746_n-nor